Re: Bandenspanning CO2 patronen

Patrick schreef:
#Marcel schreef:
#>Het zijn sowieso wegwerpdingen en als zodanig zijn ze verwerpelijk.
#Hoe lang doe jij met je banden, tandwielen en je ketting?

Ik recycle banden, tandwielen en kettingen van grofvuilfietsen.

#draai je de lagertjes van je ketting stuk voor stuk om? (merk op dat de
#lagertjes altijd maar aan een kant zijn afgesleten.)

Ik leg die ketting gewoon ineens achterstevoren. En als de andere
kant dan ook versleten is, pond ik alle pennetje eruit, draai ze een
kwartslag pons ze er weel in, en geef die ketting een tweede leven.

#Als 'wegwerp dingen' een criterium zijn voor verwerpelijkheid dan blijft er
#niet veel over in ons dagelijkse leven.

Je hebt natuurlijk wegwerpdingen en wegwerpingen. Als jij een band die
10.000km mee gaat al een wegwerpding noemt blijft er inderdaad niet veel
over. Kinderen gaan ook niet eeuwig mee, die neem ik dus ook maar niet.

#Give me a break!! Fietsen moet je vooral doen omdat je het leuk vindt, en
#niet om te proberen HET voorbeeld te geven voor de vervuilende mensheid.

Makkelijk he, gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt zonder je
om anderen te bekommeren. Juist omdat er mensen zoals jij zijn,
zijn er mensen nodig die HET voorbeeld moeten geven.

Marcel (die niet de illusie heeft dat hij niet vervuilt, maar dat nog geen
        reden vindt om niet zo min mogelijk te vervuilen).
 X   drs. Marcel Wijkstra                            wijkstra at wins.uva.nl
-