Aanrijding

Ik rij vanmorgen lekker 34 km/uur met de wind en de zon in mijn rug.
Er komt een zit-fietser mij tegemoet, en die wil (voor hem) linksaf.
Hij ziet mij niet (door de zon) of hij schat mijn snelheid verkeerd; kortom:
Boem kledder..... :-(
Ik rij dwars tegen zijn voorvork, waardoor hij even de paus ging imiteren.
Hij had een wond op zijn voorhoofd en op zijn neus, een voorwiel dat een 10 centimeter krom was, een
kromme voorvork en mogelijk nog meer.
Mijn schade is beperkt tot een kromme koplamp (kon gewoon weer recht gebogen worden) en een
schaafwondje op mijn rechter elleboog, een heel klein schaafwondje op mijn hand, en een kras op mijn
linker enkel, waar de andere fiets(er) op terecht kwam.
Ik kon mijn weg vervolgen, hij moest lopend verder (en naar een dokter).

Had ik een schijfrem gebruikt (ben bezig met montage, maar nog niet in gebruik), dan was zijn schade
mogelijk nog erger: hij had dan een gebroken been gehad omdat ik dan enkele centimeters later tegen
hem aangekomen zou zijn met de stormram van mijn fiets.

Greetings from

		Jeroen T. Bezemer

				Sliedrecht, Holland.