Re: veiligheid

Marcel Wijkstra wrote:
> [...]
> #Van een vlaggetje op een steeltje ben ik geen voorstander. In mijn
> #bukfietstijd heb ik een keer bijna zo'n ding in m'n ogen gehad bij het
> #inhalen van een koter op een kleuterfiets.
>
> Volgens mij helpt het - in navolging van een oude draad over spatbordjes -
> heel veel als je het vlaggetje op 2 in plaats van 1 punt bevestigd.-knip-
> #Bovendien koop je een ligfiets
> #vanwege de stroomlijn, en niet om er windvangers op te zetten.
>
> Tja. Een spiegeltje, een kettingrand, verlichting, allemaal zaken
> die de luchtweerstand verhogen... Eraf slopen maar? Niet dus.

Ja maar, kettingranden, verlichting en al die andere prullaria verhogen als het goed is
je luchtweerstand helemaal niet. Ze maken immers je frontaal oppervlak niet groter
(spiegeltje wel, natuurlijk). Een klapperende vlag dit dit wel: een lange stok en de
vlag zelf met daarachter een dot turbulente lucht. Hoezo zog?

Nee, ik kijk zelf wel goed uit.

Danny.