Re: Bandenspanning CO2 patronen

P.A.H.M. Nootebos wrote:

-knip-

> [...]

aldus Marcel.

> Hoe lang doe jij met je banden, tandwielen en je ketting? 10.00km? Als je
> maar genoeg smeert waarschijnlijk! En daarna doe je zeker bizonmarathon (op
> waterbasis) op je banden, las je de tanden van je tandwielen weer op en
> draai je de lagertjes van je ketting stuk voor stuk om? (merk op dat de
> lagertjes altijd maar aan een kant zijn afgesleten.)

Er is echter een grote nuance: ik zie mezelf niet ver komen zonder banden, ketting,
tandwielen, etc. Ik zie mezelf echter zeer ver komen zonder zo'n CO2 patroon.

> Give me a break!! Fietsen moet je vooral doen omdat je het leuk vindt, en
> niet om te proberen HET voorbeeld te geven voor de vervuilende mensheid.

Gretver, en laat ik dat nou al jaren doen. Ik schaam me iedere keer weer als ik geen
waterbasis lak, maar chemische rommel gebruik, als ik een klein stukje Meranti triplex
voor m'n stroomlijn gebruik, als ik niet-afbreekbare smering gebruik... Ik moet zeggen
dat ik juist heel veel moeite doe om het fietsen zo milieuvriendelijk mogelijk te maken.
Ik weet ook wel dat zelfs de meest milieuonvriendelijk geproduceerde fiets nog altijd
oneindig schoner is dan de meest milieuvriendelijke auto. Maar toch. En daarbij: een
ligfiets is juist het allermooiste alternatief voor de auto. In een auto lig je ook lui
achterover en ga je ook snel. Toch aardig om mensen dan juist te wijzen op het
milieuaspect. Bijvoorbeeld: ik rij regelmatig van Colijnsplaat naar Goes (ca. 14 km),
een ritje van hooguit 25 minuten. Ik ken ook talloze mensen die dat ritje per auto doen,
in minimaal tien minuten. Dat ik maar 15 minuten langer onder weg ben spreekt de mensen
vaak zeer aan. Want ik zie er gezonder uit, ik betaal maar 2 cent per kilometer, ik rij
tot voor de deur waar ik wezen moet, ik vervuil niets, ik maak geen herrie, ik sta nooit
in 'n opstopping.  Reken maar dat dat aanspreekt! Juist in deze tijd van voortgaande
milieuvernietiging is het wijzen op duurzame alternatieven een must! Ik zal wat dat
betreft zeker het goede milieuvoorbeeld blijven geven.

Danny