Re: Platvis

*** Resending note of 97-06-17 16:49
Marcel Wijkstra schreef:
>Toni Cornelissen schreef:
>#de assosiatie met een vis is me nog onduidelijk.
>
>Hing er soms een vreeslijke zweetlucht om je heen, compleet met
>een wolk blauwe vleesvliegen?

In het algemeen rijd ik vrij rustig, wat de productie van zweet
beperkt. Hoewel ik moet toegeven dat ook ik last heb van een natte rug.
(Is er nog iemand op deze lijst met het ultieme* anti-zweet matje?)
Maar zo verschrikkelijk als Marcel beschrijft is mijn geur toch echt niet
en de door heb beschreven vliegen heb ik ook niet gezien. Iemand een
andere suggestie m.b.t. de vis kwestie?

>#nominatie voor de orginaliteits prijs.
>
>Ik maak hieruit op dat je het als een positieve opmerking voelde?

Ach, volgens mij kwam het wel enigzinds denigrerend uit de mond van deze
fietser, maar ik had hem nog nooit gehoord en ik vond het wel grappig.

>Ik moet bekennen dat ik nog niet van dit soort opmerkingen te
>horen gekregen heb. Grinnikende tienermeisjes, hard lachende
>kleuters en bewonderend kijkende mannen, dan heb je het wel
>z'n beetje gehad. En natuurlijk het onvermijdelijke
>"Zelf gebouwd", "gaat wel hard, zeker" en "rijdt dat nou lekker?"

Ja, klinkt allemaar heel bekend. Zelf gebouwd hoor ik wat minder. Wat me
ook overkomt is dat iemand roept "mag ik eens proberen?" Vaak iemand in
een groep. Als ik dan stop afstap en zeg "ga uw gang" is het enthousiame
ineens een stuk minder. Ook bekend?

Wat me gisteren overkwam heb ik ook nog nooit meegemaakt. Tijdens het
fietsen kreeg ik een stomp op mijn bovenarm. Toen ik stopte (Ik twijfelde
of ik hem per ongeluk had geraakt) maakte hij mij duidelijk dat hij
2e dan karatehad en dat ik moest oprotten met m'n stomme fiets, anders
zou hij me wel eens in elkaar slaan.

Dit is de eerste keer dat zoiets gebeurt in de bijna 5 jaar dat ik nu
ligfiets. Komen dit soort reacties vaker voor? Een paar kilometer verder
hoorde ik een klein meisje weer enthousiast "Hee een ligfiets" roepen.
Een ervaring de vele malen aangenamer is.

*Ultiem = Geen natte rug, nooit, niet aleen onder 20 km/uur