Re: veiligheid

At 22:47 15/06/97 +0200, you wrote:

>Ik probeer ze meestal de stuipen op het lijf te jagen door met
>de vlakke hand op de auto te slaan (zitten ze ineens tegen het dak).
>Schade veroorzaak je niet, maar het maakt een hoop kabaal en je raakt de
>automobilist in de ziel, hij denkt even dat je hem geraakt hebt.
>Het is niet netjes ze zo te laten schrikken, maar een volgende keer kijken ze
>wel beter uit...

In Amsterdam ik ben eens gesneden door een eend (een 2CV voor alle
duidelijkheid). Om niet om te vallen zocht ik met mijn hand een steuntje
tegen de carrosserie. Deze handtastelijkheid kwam me duur te staan. Een
wilde achtervolging was het gevolg, waarbij de chaufeur me uiteindelijk op
een trottoir klem wist te rijden. Ondanks zijn dronkenschap was hij een stuk
sterker dan ik en na me een kaakslag te hebben verkocht begon hij mijn
(buk)fiets in de bagageruimte van zijn limousine te proppen om er vervolgens
mee weg te rijden. Het dreigement dat ik hem nariep (nummerbord, politie)
bracht hem toch nog tot inkeer.
Beetje voorzichtig mee zijn dus, met andermans auto een pak slaag geven. Het
is tenslotte een heilige koe.

Jan
Jan Muller
jan.muller at glo.be