Re: veiligheid

Marcel Wijkstra wrote:

> (Danny, pas je regellengte even aan (75 ofzo), niet iedereen houdt
> van regels langer dan 80 karakters)

Met alle liefde, maar hoe (Netscape 2.0)?

> [...]
> het voeren van verlichting (waar ik gemakshalve ook maar de refelctor
> onder schaar). Jouw low racer is toch zeker wel een racefiets in de
> zuiverste betekenis van het woord.
> Begrijp me niet verkeerd, ik wil niemand oproepen de wet te overtreden, maar
> als je met retroreflectieve stickers hetzelfde effect kunt bereiken als
> met de rode reflector zie ik daar geen kwaad in.
>
> Elke keer als ik die lui van Velsen uit Bodegraven (Reflectielijnen) aan
> de weg zie werken, denk ik weer "eigenlijk zou ik mijn fiets geheel
> met reflectieve verf moeten bekladden. Dan ben je pas goed zichtbaar.

De spookligfietser :-)

-knip-

> #Ik bedoelde eigenlijk dat er uit onderzoek is gebleken dat
> #de 'overtredingendichtheid'
> #bij automobilisten hoger ligt dan bij fietsers.
>
> Welk onderzoek? Harde cijfers wil ik zien, want ik geloof
> er geen klap van.

Dat wordt graven. Ik zal eens op zoek gaan.

> #Nee, das waar. Maar het blijkt wel dat het klooien van fietser
> #niet zo zeer leidt tot
> #ongelukken, als het gedrag van de automobilist
>
> Dat is een vaststaand feit dat helaas door veel fietsers al vrijbrief
> wordt gebruikt voor het lukraak overtreden der verkeersregels. Ik ben
> het er pertinent mee oneens om daarover te zeggen "ach, zo erg
> is het niet".

Oh, maar het gedrag van fietsers is zeker erg! Dat zal ik zeker niet ontkennen.

> #> Marcel (de eenzame fietser voor het rode stoplicht).
> #Kijk, dat is natuurlijk keurig. Wa ik ook keurig vind: altijd stoppen
> #voor een zebra
>
> Doe ik ook. Met veelal verbaasde reacties van de voetganger tot gevolg,
> die vervolgens haastig oversteekt om mij maar zo min mogelijk tot
> last te zijn, en vrijwel altijd een bedankje pleegt. Vind ik feitelijk
> overdreven, iemand bedanken voor het feit dat hij zich simpelweg aan
> de regels houdt.

Zeg dat wel. Meestal merk ik dan op dat het hun goed recht is.

> #http://home.pi.net/~dsiepman/home.html
> #voor de speciale pagina over de 's Heer Arendskerke ligfietsdagen, begin juli.
>
> Over 'sHA gesproken, wordt dat net zo'n beetje als Cycle Vision maar dan
> met nog wat andere fietsen erbij?

Wat kleinschaliger, maar wel erg gezellig. Waarschijnlijk weer andere
zelfbouwfietsen dan te zien waren op CV, doordat het in een ander deel
van 't land gehouden worden. Mensen uit Belgie, Zeeland, etc vonden CV
soms te ver weg, deze duiken vermoedelijk op in 's Heer Arendskerke,
dat leuke dorp nabij 's Heer Hendrikskinderen.

In ieder geval:
Komt allen!

Danny -die er alles aan doet om z'n regels in te korten- Siepman