Re: Hoe bandenspanning te meten?

Harrie wrote:
knip
> Ik heb begrepen dat de luchtdruk 7 bar moet zijn maar hoe meet ik dat bij
> binnenbanden met een gewoon ventiel?
> Een compressiemeter werkt niet want het rubbertje in het ventiel houdt de
> druk tegen. Met een autopomp en verloopnippel werkt ook niet. Hoe nu
> verder?
knip

Met een beetje moeite en wat meer geduld zijn bij elke fietsenwinkel
binnenbanden te bestellen met franse ventielen, en daar zijn al die
pompen met manometers op gebouwd. Ook voor 20" zijn ze te krijgen, de
merken zijn onder andere Hutchinson (goede maat) en Michelin (iets te
groot maar niet erg hinderlijk). Bestel er twee of drie en je kunt weer
een hele tijd voort.

Groet, Theo.