(no subject)

In de serie over bandendruk:

Sinds een half jaar rijd ik voor op een 20" Schwalbe spezial band, met
brekerlaag. Had ik daarvoor gemiddeld wekelijks, dat is om de 160
kilometer, een lekke voorband, sindsdien (dus circa 3000 km) is dat niet
meer voorgekomen.
Maar: van het weekend leek het alsof ik een slag in het wiel had. Het
bleek echter een zijwaartse verdikking te zijn in genoemde band. Is dat
gevaarlijk, of kan ik er nog even mee door rijden?
Oorzaak is wellicht dat ik tot 9 bar ben gegaan ipv het aanbevolen
maximum van 8 bar.

groeten,

Erik Smits