SPD

Zo, ik ben nu ook SPD. Ik ging langs de fietsenmaker om eens voorgelicht te worden, maakte hij er gelijk
een aanbieding van: pedalen met plaatjes en schoenen voor 199,= Omdat mijn vakantiegeld al weer een
poosje ongebruikt op de bank staat heb ik dat gelijk maar gedaan, en tot nog toe gaat het prima.
Met de klemming in de laagste stand blijven mijn voeten goed hangen, terwijl de toch zo op de grond
staan.
Mijn traptechniek zal nog wel wat moeten veranderen, maar ik heb al een veel vrijer gevoel in mijn
voeten doordat ik die niet konstant op de pedalen gedrukt te houden. Trekken aan de pedalen zal ik wel
moeten gaan leren.
Alleen de afstelling van de plaatjes is nog een groot vraagteken voor mij. Is er een ideale plaats, of is
dat een kwestie van uitproberen, verplaatsen, nog eens proberen, en dan terug naar de oude plaats
omdat dat toch beter lijkt, maar op de lange duur toch niet bevalt......????
Greetings from

		Jeroen T. Bezemer

				Sliedrecht, Holland.