Re: klimmen

wat ik gehoord en gelezen heb over ligfietsen in de bergen is dat
de minimum snelheid ongeveer 5 a 6 km/h is i.v.m. niet omvallen.
Heb je een driewieler dan zou dit misschien verder omlaag kunnen.
Om je knietjes te sparen een redelijke hoog toerental van de benen,
zo'n 90 omw/min als minimum. Je komt dan op een 0.92 a 1.0 meter per
omwenteling van de trappers. ( 5000 meter gedeeld door 60 min geeft
afstand per minuut delen door het aantal omwentelingen voor =90 geeft
de afstand per omwenteling )
P.S
Van het voorjaar een sporttest gedaan, op een 'ergo fiets :
toerental 60 omw/min en de weerstand wordt steeds hoger.
Toen ik het niet meer trok gevraagd of ik het op een hoger toertal mocht
proberen: Dat gaat ineens een stuk soepeler :-)

                    Gerard J. Bakker
             <vlpvbak at dutlbcz.lr.tudelft.nl>

private adress:
Brahmslaan 77