Re: klimmen

Erik Smits wrote:

> [...]
> bevallen, op het vlakke, goed.
> Nu meen ik me te herinneren dat er op de lijst ook over benodigde
> tandwielen is gediscussieerd, maar kon in het archief niets vinden. Wel
> heb ik al gelezen dat een licht verzet noodzakelijk is. Het lijkt mij
> dat de zinvolle maat het aantal afgelegde meters per trapperomwenteling
> is, wat dan via de omtrek van het achterwiel en het aantal tanden van
> het kleinste voorblad teruggerekend kan worden tot de benodigde maat
> voor het (grootste) achtertandwiel. Is dat zo, en zo ja heeft iemand een

Dag Erik ik heb zelf afgelopen december in Australie rondgefietst, en in
tegenstelling tot wat iedereen denkt is het daar in het geheel niet
vlak. Met een verzet van 32 voor 28 achter toch overal bovengekomen.
Dries heeft laatst ook LBL gereden en heeft het zelfs met 39 26 gered,
dit met een 28" achterwiel. Dit deed echter wel zo nu en dan pijn.

> Overigens wil ik nog een ervaring kwijt. Ik ben tijdens manoeuvres in
> een fietsenkelder met lage snelheid met een trapper tegen een muur aan
> gereden. Snel kwamen er vervaarlijke geluiden uit het gesloten
> trapaslager van mijn Optima Cheetah. Waarschijnlijk een of meerdere
> gebroken kogels. Is dit een typisch ligfietsprobleem?

Laat voor LBL een nieuwe trapas erin zetten kosten Fl. 35,-

Groeten Edoardo
Optima Cycles