Re: Tandem en zelfbouw

Danny Siepman schreef vorige week:
#Marcel Wijkstra wrote:
#> Om eerlijk te zijn vind ik die ACE tandem er niet uit zien
#> Lassen kan ik natuurlijk ook uitbesteden, maar ik wil het
#> eigenlijk wel zelf leren.
#Koop gewoon een MIG lasapparaat
#Ik heb een tijd gelast met de MiniMig van
#Ferm, is me goed bevallen.

Ferm of Kinzo, dat zal het dan wel worden. In aanschafprijs geen verschil,
in gebruik ook niet?

#Zolang je werkt met gewoon staal, met een wanddikte van 1,5 mm (een veel
#toegepaste dikte) is MIG lassen prima.

1,5mm, wordt dat niet een loeizwaar frame?

#> <alu> maar wellicht is lijmen dan weer beter (Alligt)?
#Als je gaat lijmen om maar niet te hoeven lassen, kun je veel beter lassen.

Hoe dat zo?

#verder ronde buis, 22 buitendiam en 22 binnendiam.
#en waar mijn nieuwe lage racer van gemaakt is: platovaal 30 x 60 en 20 x 40
#(wand 1,5 mm), beide voor 20,- per meter

Hoe verhoudt zich 40x40x1.5 tot 30/60x1.5 qua sterkte?
Ik neem aan dat jij die 30/60 gebruikt met de grootste diameter vertikaal?

Marcel.
 X   drs. Marcel Wijkstra                            wijkstra at wins.uva.nl
-