Re: Blue Glide

Ik heb er nog niet een, maar 2 weken geleden wel een proefritje
gemaakt.
Dat duurde dus niet lang, na 300 meter een lekke voorband,
met een doorn er in. Dat had de fietsenhandelaar nog nooit beleefd,
een lekke band tijdens een proefritje.....Ik vond de bandjes wel wat
fragiel eigenlijk. Maar ja, 't is dan ook geen degelijke zwarte
herenfiets natuurlijk.

De M5 was wel meteen te leveren bij mijn rijwielhandelaar (Hengelo).
Ik begreep van hem dat per 1 juli de prijs van de M5 zo'n f80,-
omhoog gaat trouwens.

Voor zolang ik heb kunnen proberen, fietst'ie wel lekker. M'n knieen
kwamen ook tegen het (boven-)stuur, maar de trappers waren niet op
m'n lichaamslengte ingesteld, dus dat kan vast wel beter. De
(elastomeer) vering werkte perfect.

Ik heb een maand of twee geleden een weekendje op een Flevo Basic
gereden. Dat is me zo goed bevallen dat ik ook "op de ligfiets" wil.

Ik zit nu te twijfelen tussen de Flevo Basic en de M5 Blue Glide.

De M5 bevalt me qua prijs en styling wel goed, flitsend model.
Maar ik vind de Flevo Basic wat rubuster en completer, meer alround,
en dat komt meer tegemoet ana mijn eisen. Het zitje van de Basic
bevalt me ook beter, veel minder zweterig. Wat me van de Basic ook
meer bevalt is de 3*7 versnelling waarbij van een (sachs?) 3-naafs
versnelling gebruik wordt gemaakt. Niet dat gerammel van die ketting
als je van versnelling moet veranderen

Maar misschien heeft iemand anders nog andere suggesties om een goede
keuze te maken.

> En ik heb er genoeg van om op een verkrampte manier te fietsen op
> een racefiets.
> Groetjes Ferdinand fvn at worldaccess.nl
Bye, Evert ten Napel
      Evert ten Napel