Re: gevoelloze voeten

> Nog nooit heb ik een ligfietser horen klagen over een dood gevoel in zijn
> voeten als hij een stuk gefietst heeft.
> Ik fiets sinds bijna een jaar op een challenge wizard forens en heb
> ongeveer 4000 km afgelegd en hoofdzakelijk woon-werkverkeer.
> Als ik een langere tocht maak, zeg 30-50 km, dan krijg ik een dood gevoel
> in mijn tenen en een stukje daaronder, zeg maar het stuk voet wat boven de
> trapper uitsteekt, en dat is iets wat ik op de rechtopfiets niet had.
> Mijn vraag is: Hebben andere ligfietsers hier ook wel eens last van ?

Je bent niet zo uniek :-) Overstap naar SPD pedalen is naar mijn
ervaring de beste oplossing.  Je rijdt veel meer ontspannen omdat je
voeten niet meer van de trapper kunnen vallen.  Je gaat ook plotseling
een stuk harder. Als je niet zover wilt gaan, zorg dan in elk geval voor
schoenen die niet klemmen en een stijve zool hebben.  Na veel ligfietsen
schijnt het lichaam zich wat verder aan deze houding aan te passen.

Let wel: beginnende ligfietsers moeten GEEN SPD pedalen kopen. Zorg
eerst dat je je echt goed thuis voelt op je fiets!

	--- Jan