Re: clipless pedalen

Frans van Eck wrote:

> [...]

-knip-

> Ik heb hier nu een setje Shimano747's liggen samen met de reflector plaat.
> Deze zijn in Arnhem bij de Winter nu in de aanbieding voor F145,- en de
> platen F18,-. Deze zijn door een collega net een zitfiets geadviseerd als
> zijnde de beste.

Qua prijs-prestatie verhouding dan.

> Er is alleen een probleem voor mij. Ik heb nog geen eigen
> fiets!! Ik ben van plan een M5 of een Condor framekit aan te schaffen dus
> ik ben bezig alle andere onderdelen te verzamelen van het tijpe wat ik wil.

Op Cycle Vision (7 en 8 juni te Lelystad) is een markt met tweedehands spulletjes met
vaak ook een hoop (bijna) nieuw spul.

-knip again-
> Het is dus
> nodig dat je voor SPD pedalen schoenen nodig hebt met een stevige zool.
> Welke voldoen dan eigenlijk het beste? Ik ben van plan de fiets te gaan
> gebruiken voor woon/werk verkeer.

Als je de schoenen uitsluitend gebruikt voor op de fiets, dan is een zo stijf mogelijke
zool meestal het beste. Ik heb zelf een wat slappere zool omdat ik ook veel loop met m'n
SPD-schoenen. Stevige zolen voorkomen slapende tenen en zorgen voor de meest efficiente
overbrenging naar de pedalen toe.

Groeten,

Danny