Re: clipless pedalen

Frans schreef:

> Het is dus=
> nodig dat je voor SPD pedalen schoenen nodig hebt met een stevige zool.
> Welke voldoen dan eigenlijk het beste? Ik ben van plan de fiets te gaan
> gebruiken voor woon/werk verkeer. de afstand is =B1 13 km.

Het ligt er aan of je die schoenen op je werk ook aan wilt houden. De meeste
SPD schoenen die ik ken, zijn niet echt schoenen om een hele dag op te lopen.
Als je dus toch andere schoenen bij je hebt voor op je werk, dan voldoen
bijna alle SPD schoenen van Shimano, AGU en andere merken. Ik zou in jouw
geval niet de race-SPD schoenen nemen, omdat dan het voordeel van 'normaal'
lopen op SPDschoenen weer verdwijnt. In de shimano folder van fietsschoenen
staat aangegeven of de schoen een meer of minder stijve zool heeft en voor
wat voor toepassingen de schoen het meest geschikt is.

--
Groeten van Niels,
               O                                  __o
Niels Geerts                            | Email:  niels at wfw.wtb.tue.nl
Department of Mechanical Engineering    | Phone:  +31 40 2473358
Eindhoven University of Technology      | Adress: Wh -1.127, PO Box 513,
The Netherlands                        	|         5600 MB Eindhoven