instelling teller (computer)

ik heb een vraag over het instellen van de kilometerteller,
meestal computer genoemd, maar een wasmachine noem je ook
geen computer.

Sinds ik op mijn alleweder naar mijn werk fiets is de afstand
een kilometer korter geworden. Ik vraag me nu dus af of de teller
vroeger verkeerd stond, of nu. Met pi.D kom ik op 159 cm/omwenteling,
maar als ik het nameet kom ik op 149 cm, wat ik dus ingesteld heb.
Wat hebben andere alleweder rijders, en ligfietsrijders met een 20 inch
wiel ingesteld??
De luchtdruk in mijn band is zo'n 5 bar (vredestein dd)

Ik heb nog zo'n oud tellertje (cateye 7000 geloof ik) waarvan in de
documentatie staat dat hij geschikt is voor wielomtrekken van 160 -....
cm. Ik kan hem zonder problemen instellen op 149, nog veel minder zelfs,
ik geloof tot 130 of zo. Maar ik kan  me toch voorstellen dat de
computer (in de teller) bij hoge snelheden het aantal pulsjes niet aankan.
Heeft iemand hier ervaring mee?? Zelf merk ik niets, maar tot nu toe
heb ik niet harder gereden dan zo'n 40 km/uur.

vr. gr. Gerrit.