Re: clipless pedalen

Ligfietsers,

Ik ben nu een paar weken aan de SPD pedalen. In dit i-meeltje stuur ik
even mijn ervaringen op.

Met het plaatsen van de plaatjes onder mijn schoenen heb ik enkele
problemen ondervonden. Ik ben begonnen met ze in het midden van de
sleuven te zetten. Met deze positie kreeg ik mijn schoenen niet in de
pedalen. Ik ben gewend met mijn tenen te trappen, de plaatjes stonden
dus voor deze houding te laag. (of te ver naar achteren, afhankelijk
van je positie).

Hierna heb ik de plaatjes zo ver mogelijk naar voren gezet. Ik kon nu
wel gemakkelijker inklikken. Echt fijn trapte dit niet, ze stonden m.i.
nog niet ver genoeg naar voren. Ik heb een aantal keren de plaatjes
weer naar achteren geschoven. Ik vind het steeds fijner fietsen. Mijn
plaatjes staan nu vrijwel helemaal achteraan.

Wat wel fijn is, is de mogelijkheid om voor het stoplicht met een voet
ingeklikt je trappers in de juiste positie te zetten. Ook de mogelijkheid
om met een voet te trappen is wel aardig.

Waar ik wel op moet letten is dat ik mijn voeten op tijd losmaak als ik
langzaam ga rijden. Het is een beetje vervelend als je voor een ijscoman
(met veel klanten) omvalt met je voeten nog vast verbonden aan je fiets.

mvg tc

--
Toni Cornelissen || De kortste verbinding tussen twee punten is
Tel: 079-3228093 || een rechte lijn, de langste een buslijn.
Vnet: UITVM1(NL18830); Internet: toni at nl.ibm.com