Re: clipless pedalen

Nog een tip over clipless pedalen,
er zijn twee soorten SPD plaatjes voor de schoenen,
een soort waarbij de voet geen zijdelingse bewegingvrijheid meer heeft
en maar op een manier los kan
en een soort waar wel bewegingsvrijheid is en waarbij je de voet
naar weerskanten los kan maken (en zelfs door je hiel op te lichten).

De tweede soort is enkele guldens duurder.

Ik heb de tweede soort, met shoenen met keiharde zolen,
op een flevo-racer, op de lichtste pedaalafstelling.
Geeft veel meer controle dan gewone schoenen en is veel, veel
minder vermoeiend.

Willem Dijkstra