Re: windcheetajh

Gerhard den Hollander wrote:

> Mijn fietsenmaker[1] heeft sinds kort een windcheetah in de winkel staan ...
>
> een drooom van een fiets ... heerlijk ..
>
> Er zijn slechts een paar nadelen aan:
> 1) de prijs
> 2) Ik heb al twee fietsen
>
> Heeft iemand hier ervaring met de windcheetah ?
>
> [1] Baartman, in Rotterdam, nummer staat in de telefoon gids ;)

Toevallig heb ik zaterdag een proefritje gemaakt bij dezelfde
fietsenmaker.
Het resultaat: ik heb weer een onbereikbaar ideaal in mijn leven... ;)
Het
ding rijdt echt fantastisch. Ik moet er wel bij zeggen, ik heb geen
ligfiets-
ervaring. Zonder al te veel moeite kon ik een vierwieler in de bebouwde
kom bijhouden. Na even wennen aan de besturing, een joystick met
hulphandvat,
kon ik zonder het trottoir op te vliegen schakelen en remmen. En ondanks
dat het geen geveerde fiets is merkte ik weinig van hobbels en kuilen.
Het
kevlar zitje staat op vier rubbers en veert zelf ook een beetje. En het
bochtenwerk is ook een ervaring op zich. Voor je het weet ga je
behoorlijk
snel en til je een wieltje op ;) En het ziet er allemaal behoorlijk
gelikt uit. Kunst met een hoofdletter, ze staat niet voor niets in het
New York's Museum of Modern Art. Nu nog even een paar jaartjes
sparen....

Op dit adres vind je overigens wat meer informatie:

     http://www.bikeroute.com/cheetah2.html

Met vriendelijke groeten,
                    | Ph : +31 15 278 4684                  .   o/\__
  Alex              | Fax: +31 15 278 1836                  .   <\__,\_