gladde wegen en ligfietsen

>Date:          Tue, 31 Dec 1996 09:46:27 MET-1
>From: "Theo van Soest" <radcl.ruu.nl!THEO>
>To: ffshq.iaehv.nl!nlhpv-mail
>Subject:       gladde wegen en ligfietsen
>
>Een klein onderzoekje:
>Wie waagt zich sinds zondag nog op de ligfiets.

Ik heb de hele vakantie nog niet gelegen, slechts twee keer mijn bukfiets gebruikt, en
verder heerlijk binnen gezeten bij de kachel.

Met mijn Wizzard
>durfde ik het niet meer aan. Het voorwiel (met hoge drukbandjes)
>glijdt dan naar alle kanten weg op gladde stukken. Een stadsfiets
>gaat dan sneller.

Vanmiddag ga ik het weer proberen. De hoofdroutes zijn goed gestrooid, en
schoongereden, en ik moet toch nieuwjaar gaan wensen

>Overigens heb ik het op de ligfiets minder koud. Het verschil in
>luchtweerstand is dan een extra, goed merkbaar voordeel.

Daarom pak ik vanmiddag ook mijn Flevo Racer. De andere ritjes waren helaas niet
liggend mogelijk vanwege boodschappen of kleding.
(in 's zondags pak kun je moeilijk liggend naar de kerk...)

PS. Allen een gezegend 1997 vanuit een ijskoud Sliedrecht.

Greetings from

		Jeroen T. Bezemer

				Sliedrecht, Holland.