Re: gladde wegen en ligfietsen

Ik ben nu opgehouden met mijn Wizzard naar mijn werk (Stolwijk -
Rotterdam vv) te fietsen vanwege gladheid en het beperkte zicht (mn.
door het Loetbos) maar met tegenzin. Half december kon ik een paar
dagen een Alleweder lenen. Op drie wielen en overdekt was dat
buitengewoon comfortabel en gaf bovendien heel wat aanspraak onderweg.
Overdag gaat het fietsen op de Wizzard nog wel omdat de wegen - zwaar
bestrooid als ze zijn in onze contreien - goed begaanbaar zijn. De
kou valt dan mee, behoudens aan de kop; zonder pet is het niet te
doen.
Er is eerder over geschreven, maar ook mij is het opgevallen dat de
mate van verblinding door auto's enorm veel groter is dan op een
conventionele fiets. Als ik langs de provinciale weg Krimpen ad
IJssel -> Schoonhoven fiets in de spits, rijdt ik vooral op het
gevoel vanwege de constante rij auto's die 'tegenliggen'.

Nevertheless, allen een behouden 97 gewenst!

Ben van de Wetering.B.J.M. van de Wetering, M.D., Ph.D.              Tel *-31-10-463-5871
Dept. of Psychiatry - Outpatient Service         Fax *-31-10-463-5867
University Hospital Rotterdam-Dijkzigt
Dr. Molewaterplein 40
3015 GD Rotterdam
The Netherlands