Re: Honden !

> Vandaag de nieuwe HPV nieuws binnengekregen. In het inleidend stukje van Anne van der
> Bom stond dat hij al zo'n twee jaar vrijwel dagelijks wordt belaagd door een hond. Het
> dier is volkomen ongeinteresseerd in gewone fietsen, voetgangers, brommers, etc.
> Ligfietsen werken hem echter blijkbaar danig op de zenuwen en zijn nog dagelijks een
> reden om Anne aan te vliegen.

Ook ik heb die ervaring met een type waakhond die met zijn kop op mijn
schouderhoogte zit, tamelijk bedreigend dus. Als hij mij in de verte ziet
aankomen begint zijn gedreig al. De problemen ontstaan met name omdat zijn
baas het beest vrij laat lopen en niet aangelijnd. Ik heb hem een tijdje
koest kunnen krijgen door zo'n goedkope toeter-met-balg voor op kinderfietsen
te monteren en op het laatste moment een flink signaal te geven als hij op
me afsprong. Het beest schrok daarvan zodanig dat hij met krassende nagels
op het wegdek rechtsomkeert maakte. Helaas is het effect daarvan nu weer
nihil geworden en is het aanvallend gedrag teruggekeerd. Wie heeft een
remedie?? Ik heb ook de baas wel eens aangesproken en hem gewaarschuwd
voor de consequenties als ik werkelijk eens gebeten zou worden. Ook dat
heeft niets veranderd. Het beest loopt nog steeds los. Moet ik nu echt
maar mijn bidon vullen met azijnzuur en dat in de ogen van het beest spuiten?

--

 (____)      Joop H.M.Gooden   Voorsterweg 31, 8316 PR Marknesse