Re: Honden !

Nooit gemerkt dat honden speciaal op ligfietsers gebeten zijn
(ooit werd vlak voor mij een moeder met kind voorop aangevallen
terwijl ik niet al te ernstig werd belaagd)

Ik ben eigenlijk ook niet geinteresseerd in een theorie.
Wat ik wel zou willen weten: wat doe je ertegen?

In een ver (joggings-)verleden heb ik eens de rollen omgedraaid
en ben de hond gaan na-sprinten dwars door de moestuin van de eigenaar
die het tafereel met verbijstering vanachter het venster gadesloeg
(daarvoor had ik natuurlijk al diverse incidenten met dezelfde hond
achter de rug).

Een favoriet ommetje loopt over een dijkje waaraan diverse hofsteden met
bijbehorend geboefte. Als je geluk hebt ben je voorbij voordat ze erg in
je krijgen. Maar er zijn ook bizonder snelle exemplaren bij: een keer
dacht ik de dans te ontspringen en werd op topsnelheid alsnog ingehaald.
Overigens zonder dramatische gevolgen: was het nu ernst of een spelletje?

Dat ommetje maak ik ook graag in het donker, maar dan ben ik bang dat
de beesten door mijn koplamp erop worden geattendeerd dat het weer zover is,
en in het donker lijken zulke aanvallen nog griezeliger.

De boer interesseert het allemaal niet, in de politie heb ik weinig
fiducie. Dan blijven alleen onaangename oplossingen over.
Kees Doets

> De enige reden die ik zou kunnen verzinnen is dat het binnen
> de hondenwereld een teken
> van overgave is als je op je rug gaat liggen en onderdanig doet.
Volgens mij is het usance onder honden om iemand op z'n rug
juist niets te doen. Hoe zit dat dan??