Antw: Honden !

Aan 5-01-97 4:35, in bericht <WFS3.T32CF97C9.0422 at ffshq.IAEhv.nl>,
d.siepman at pi.net schreef:

> De enige reden die ik zou kunnen verzinnen is dat het binnen de hondenwereld
> een teken
> van overgave is als je op je rug gaat liggen en onderdanig doet. Ligfietsers
> liggen ook
> op hun rug maar komen tevens met een lekker vaartje voorbij razen. Dit gedrag
> klopt in
> de ogen van de hond van geen kanten en gaat dan ook over op de aanval.

Leuke theorie. Stoppen en rechtop gaan staan zou dan moeten helpen, probeer het
eens.
In mijn paar maanden ligfietservaring is het me ook eens overkomen dat de
bekende grote zwarte hond op me af stormde en ik bijna in het naast het
fietspad gelegen kanaal reed. Ik heb daarna de 'Dazzer' bij me gestoken. Het is
een apparaatje dat door een knop in te drukken een voor mensen nauwelijks
hoorbare hoge toon produceert. Honden worden daardoor verward. Ik heb hem nooit
hoeven te gebruiken, maar het geeft wel een veilig gevoel.
Ik meen me te herinneren dat het apparaatje zowel bij de Fietsvakantiewinkel,
de ENFB en de Zwerfkei, allen in Woerden, te koop is voor circa f80.

groeten,

Erik Smits