Re: Antw: Honden !

On Jan 7,  6:20pm, kpbnl!smitshei at worldaccess.nl wrote:
<over honden en wat er aan doen.>

> In mijn paar maanden ligfietservaring is het me ook eens overkomen
dat de
> bekende grote zwarte hond op me af stormde en ik bijna in het naast
het
> fietspad gelegen kanaal reed. Ik heb daarna de 'Dazzer' bij me
gestoken. Het is
> een apparaatje dat door een knop in te drukken een voor mensen
nauwelijks
> hoorbare hoge toon produceert. Honden worden daardoor verward. Ik heb
hem nooit
> hoeven te gebruiken, maar het geeft wel een veilig gevoel.

Wat ik doe is gewoon keihard door rijden, zonder omkijken. Dan zijn er
twee mogelijkheden
-Hond ziet in dat happen naar een ligfiets die 40 km/h doet hem
waarschijnlijk erg veel pijn gaat doen, en stelt zich tevreden met
gewoon maar achter / naast mij aan te lopen. Enerverend, maar het went
wel...
-Hond is dom en hapt toch naar je fiets, houdt hier als ie het
overleeft geen al te beste herinneringen aan over en houd zich van dan
af aan gedeinst.

Mijn ervaring is dat honden toch wel slim genoeg zijn om niet nar een
razendsnelle ligfiets te happen.

En anders richt je toch gewoon je zaagblad op hem <grin>

vr.gr.
Krist

Krist van Besien                                             besien at q8.nl
Systems Administration Analyst
Kuwait Petroleum Benelux bv.                                 Rotterdam NL