re: Flevo-racer-trike

Noch de racer noch het trike deel zijn standaard aangezien
het zelfbouw betreft. Desondanks is ook het standaard racer
voordeel volgens mijn info koppelbaar met het trike achterstuk.
Dit alles echter op eigen risico volgens flevo bike omdat een
groot voorwiel minder dwarskracht op kan nemen dan een 20"
exemplaar. Mijn ervaringen met de combinatie groot voorwiel +
trike achterstuk tot nu toe zijn positief. Het kost iets snelheid
(25 km/u i.p.v. 30 als kruissnelheid) maar het winkelen met
zoonlief in de bak naast de boodschappen is toch wel comfortabeler
dan een stel zijtassen en/of een kinderzitje op de racer zelf.
Bovendien, wil je een wiel kapot rijden dan lukt dat op iedere
fiets wel, rijdt met beleid dus.

Vanmorgen na twee weken trike gebruik toch maar weer de racer
hersteld omdat de fietspaden schoon genoeg zijn. Bam!! dat was
even schrikken, niet dat ik direkt plat ging, maar het evenwichts-
gevoel moest weer even op 'racer'  stand i.p.v. op 'trike' stand.
Ondanks dat ik al twee jaar een racer voor woon-werk verkeer gebruik
was het evenwicht bij wegrijden compleet op het hogere scharnier-
punt van de trike ingesteld en kon ik pas na vier keer 'opstarten'
de fiets rechtuit laten gaan!

Groetjes, Jaap van Bergeijk