Re: Honden!

>Ik moet zeggen dat ik ook regelmatig wordt achterna gezeten door zo'n beest.
>Achteraf hoor je dan dat ie normaal gesproken 'nooit wat doet'.

Recht op het hondenbaasje afrijden met je ligfiets (zelfs als dat van je
normale koers afwijken betekent), vlak er voor stoppen met piepende remmen
en de mededeling 'gut, dat doet die fiets anders nooit'. En vervolgens een
indringend gesprek aanknopen.

Ik heb me erover verbaasd dat het zelfde baasje tot drie maal toe herhaalde
op drie verschillende dagen dat de hond het anders nooit deed.

Ik was net in 6 weken hersteld van een forse valpartij waarbij mijn hele
hand kapot was. (Mijn valpartij was naar aanleiding van een  overstekende
sukkel, maar dat is een ander verhaal. Ik rem dus niet meer voor sukkels)

Daardoor was ik behoorlijk emotioneel en ben (gewoon) gestopt en heb het
baasje de eerste keer al verteld dat er grote ongelukken van kunnen komen
en dat het baasje dan aansprakelijk is.
Zes weken, maal 5 dagen, maal 8 uur maal mijn uurloon, plus smartegeld,
plus de kosten van het ziekenhuis, daar kan je een OV-jaarabonnement voor
het hele gezin van kopen.
Een goede gehoorzaamheidstraining voor het beest, of aanlijnen zou een
aanrader zijn. Jaja, maar normaal doet hij het niet.

Wel, ook de tweede en derde keer 'normaal doet hij het niet'. De derde keer
bovenstaande actie ondernomen en maar uitgelegd dat nu toch wel bleek dat
het baasje het beest (we spreken hier van zo'n 45 kilo hond dat met 30 km/u
op je af komt zweven en massa is traag!) niet onder controle had. Die hond
heb ik nooit meer gezien overigens (afkloppen).

ard