Re: ligfiets mainstream?

----------
> Van: go4it at xs4all.nl
> Aan: Ligfietsen <nlhpv-mail at ffshq.iaehv.nl>
> Onderwerp: ligfiets mainstream?
> Datum: zaterdag 11 januari 1997 11:42
>
> Zou de ligfiets dan eindelijk algemeen geaccepteerd worden in 1997? Wie
> weet, want in de nieuwste reisbrochure van Cycletours staat voor het
eerst
> een ligfietser afgebeeld. Heel ontspannen, alsof het de normaalste zaak
van
> de wereld is. Nergens een hond te bekennen (in de betekenis van blaffend
> beest) en in kleur.

> [...]

Mijn ervaring met deze organisatie zijn wat minder. Het was geen probleem
om mijn ligfiets mee te nemen. Indien ik bereid was, a. het zitje te
demonteren, b de pedalen er af haalde, c. de low-riders even los maken, en
d. het stuur over dwars zette.
Bij de door mij geplande tript, werd ik snachts om 23.00 uit de bus gezet.
Ik vond het demonteren al ver gaan. Maar om 23.00 het geheel in het donker
weer te moeten monteren te ver. De fotoos komen mij bekend voor uit het
blad "fiets", wat ook flink reklame maakt in de zelfde reisbrochure. Als je
dus met deze club weg wilt, informeer dan van te voren wel wat er
gedemonteerd moet worden. En hoe de (de)montage omstandigheden zijn.
De DB (Deutsche Bundesbahn) was bereid mij mee te nemen zonder enige
voorwaarden vooraf. Gereserveerde plaats voor mijzelf en ja ja de
ligfiets.(niet gedemonteerd)
Hoe kan die man dat nou weten. Wel met zijn bukfiets was hij als eens mee
geweest, met de door jou genoemde organisatie zodat hij wist onder welke
omstandigheden er gemonteerd moest worden ,en op de terugweg gedemonteerd.
(Een onverlicht bus station aan de rand van de stad. Waar bij vertrek en
aankomst geen licht en mens en hond aanwezig waren.) Daar zag ik mijzelf
nog niet zo vlot het stoeltje er weer op zetten.

Met vriendelijke groet

Peter Braspenning