Re: zelfbouw

>Beste lezer(s)-essen,
>Machtig mooi om je eigen vervoermiddel te kunnen bouwen! Maar hoe begin
>je, waar haal je de materialen, ontwerpen enz. vandaan.
>Wie helpt me met tips, links enz.enz.
>
>Groeten,
>
>ad de kleuver

Hoi Ad,

Voor je begint te bouwen moet je eerst weten welke / wat voor een fiets je
wil gaan bouwen hiervoor kun je gewoon kijken naar de fietsen die door de
verschillende fabrikanten worden geleverd, ruim keus.

Heb je de fiets van je dromen gevonden dan kun je beginnen met informatie
over die fiets te verzamelen, mischien levert de fabrikant wel
bouwtekeningen.
kun je niet aan bouwtekeningen komen dan zul je de maten van de fiets zelf
af moeten halen, aan het meten dus.
De meeste fabrikanten zijn vrij open voor het nabouwen door particulieren,
vraag of je in de showroom aan de fiets mag meten om hem na te bouwen.

dan moet je nog aan onderdelen zien te komen.
Verschillende onderdelen zouden van oude fietsen gehaald kunnen worden.
Denk aan wielen e.d.
Voor de rest van de onderdelen kun je bij Flevobike of een van de andere
fabrikanten of dealers terecht.

Bij Flevobike in Dronten zijn alle onderdelen die we op onze eigen fietsen
gebruiken te koop.
Dit is dus van boutjes en moertjes tot complete wielen, eenzijdige naven,
zitjes en ga zo maar door.
(we versturen ook, mocht Dronten je te ver "fietsen" zijn)

veel succes met het zoeken (en bouwen).
mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet
                        A. Vrielink
                                Flevobike, Dronten