Stroomlijnen

Op mijn Optima-Cheetah heb ik achterop een stroomlijn; een puntje of beter
gezegd een punt. Nu ik twee maanden geleden deze eraf heb gehaald ga ik naar
mijn idee hierdoor zo'n 3 a 4 kilometer per uur langzamer. Dit bij
kruissnelheden van 25 tot 30 km/u.
Eigenlijk ben ik op zoek naar een nog betere stroomlijn. De in de eennalaatste
Fiets getoonde stroomlijn, met uit mijn hoofd een snelheid van 57 km/u bij 200
Watt, lijkt me prachtig. Wel vraag ik me af hoe handig deze is in het gebruik,
met name in de stad. En wat met je bagage?
Ook ben ik benieuwd naar het snelheidseffect van de 'Zipper', en ook in
hoeverre deze je beschermt tegen het weer.

Graag ervaringen.

Nog een stelling geplukt uit de NRC van vandaag:

' Gezien het aantal bergen in Nederland is het verwonderlijk dat de
mountainbike veel populairder is dan de ligfiets'. A.A.F. Overkamp, R.U.G.

groeten,

Erik Smits