Re: De Overstap

> From:           openbare.bibliotheek.hellendoorn at pi.net
> Date sent:      Tue, 28 Jan 1997 08:38:24 -0800

> Volgende vraag van mij: kunnen jullie iets vertellen over "de overstap".
> Al 20 jaar zit ik op een racefiets en doe mee aan toertochten o.a.
> (L-B-L). Ik ben eigenlijk zeer benieuwd hoe mensen de overstap van
> racefiets naar ligfiets is bevallen. Snelheid, klimmen, afdalen enz.
> Vertel me wat over de ervaringen die je hebt opgedaan.

Ad,

Ik weet van mijn schoonvader, een regelmatig toerfietser, dat ligfietsers
in hun vereniging niet welkom zijn. 'Te gevaarlijk in een groep' is het
commentaar. De enkele keer dat er een ligfietser mee is geweest bleek dat
de racefietsers bij het beklimmen van een heuvel ruim achterbleven. Volgens
m'n schoonvader gingen die jongens op hun ligfiets met een akelig gemak
omhoog...

Groeten, Chris.
Chris Teuben, Rekencentrum Rijksuniversiteit Groningen