Re: vakantie

----------
> Van: mdijk at mail.HZeeland.nl
> Aan: Ligfietsen mdijk at mail.HZeeland.nl
> Onderwerp: vakantie
> Datum: vrijdag 31 januari 1997 9:07
>
> hallo allemaal,
Ik las je vraag  en besloot prive te reageren

> mee moet nemen en wat je thuis kan laten.
Dat is een kwestie van proberen. Kleding heeft te maken met je bestemming
en het seizoen. Als ik in Zuid Frankrijk in de zomer ga fietsen neemt ik
geen regen jas en trui mee, in de lente in Ierland zou ik zeker een
regenjas en een trui bij me hebben, maar geen badhanddoek en een zwembroek.
 Sommige mensen voelen zich dood ongelukkig met maar een paar schoenen
gedurende twee weken. Andere mensen kan dat nu werkelijk niets schelen. Ik
denk dus, dat je maar een lijstje moet maken wat je absoluut denkt nodig te
hebben. Je probeert of het in je fietstassen past. Zo niet heb je een
probleem. Moet je schrappen. Wegen is ook een door mij veel gebruikte
methode, ieder kilo moet je uiteindelijk wel weer meenemen. Zeker op
trektochten zoals ik die zelf houdt is dat in mijn ogen nogal belangrijk.
Toch heb ik altijd voor zeker drie kilo boeken bij mij, dom en zwaar, maar
ik houd zo van lezen. Een wind een waterdichte jas ook een leuk onderwerp.
Als je ergens in Europa in de zomer hoog in de bergen gaat fietsen kan dat
ding in de ochtend bij een afdaling zeer prettig zijn. Als je in Schotland
een warme zomer treft, sleep je mooi 3 kilo heuvel op heuvel af mee.
Wel bewaar ik al van jaren de zogeheten "paklijstjes" je kan dan op seizoen
varieren en een fout van drie jaar geleden maak je niet nog een keer. Als
ik terug kom neem ik het lijstje nog eens door en maak aantekeningen.

> Tevens ben ik op zoek naar leuke ritten en vakantie bestemmingen voor
ligfietsen.
Wat vindt je een leuke rit, hoeveel kilometer, recht toe recht langs de
snel weg (korter) aan of singer weggetjes door rustige stukken (langer).
Het heeft meer met je eigen voorkeuren dan met ligfietsen te maken. Zelf
houdt ik veel van de Landelijk Fietsroutes, binnendoor fietsen door heel
Nederland. Verkrijgbaar bij o.a. de anwb en enfb, Groningen Maastricht is
dan wel 420 km maar ik vind ze wel heel mooi.
> Ik rij zelf in de omgeving van Zwijndrecht (dit ligt naast Dordrecht)
Dat ligt  aan de lf route van nieuwe schans naar leuven. In belgie beweg
wijzerd  Loopt langs de vvv in Dordrecht die kunnen je wel verder helpen

Het is dus nogal simpel, je moet weten waar je heen wilt, een kaart
meenemen. Nadenken over je spullen en trappen maar. Of je moet natuurlijk
gek zijn op groepsreizen die georganiseerd worden. Dan kan ik je niet
helpen.

Groeten Peter Braspenning.