Re: vakantie

hallo allemaal,

ik rij since maart 1996 op een challenge huricanne en dat bevalt
prima, maar mijn bedoeling is om ook met deze fiets op vakantie te
gaan. Maar het grote probleem is dat een tassen set van 60 liter heb
en geen idee heb van wat je zeker mee moet nemen en wat je thuis kan
laten. Tevens ben ik op zoek naar leuke ritten en vakantie
bestemmingen voor ligfietsen.

besteden?
Volgens mij kun je op pad met de kleren aan je lijf plus een setje droge, evt.
warme kleren voor de avonden, een regenjas, een slaapzak met bivakzak of licht
tentje. Een kennis van me is afgelopen zomer op stap geweest met in totaal 7
kg. bagage in zijn stroomlijnpuntje.
Kleren neem je heel snel teveel mee, voor het gewicht van 1 T-shirt kun je al
genoeg waspoeder meenemen om een vakantie lang fris te ruiken.
Kookspullen wegen al snel vrij veel, maar schelen behoorlijk wat in eetkosten.
Kwestie van afwegen.

Vakantie bestemmingen: Afgelopen jaar heb ik me prima vermaakt in Engeland/Zuid
Schotland.
Veel kleine weggetjes met weinig auto's, vrijwel elke automobilist was erg
voorzichtig met fietsers, maar ook veel korte, steile klimmetjes. Erg lichte
verzetten meenemen, dan kun je een hoop aan. Bij mij kwam dat op een verzet
24voor-26achter met een 28" achterwiel. Toen waren ook 17% hellingen met ca. 20
kg. bagage te hebben. Fiets voelde toen wel aan als elastiek.
Maar ongetwijfeld kun je je in de rest van de wereld ook prima vermaken.

Hurricane tip: Goed letten op spelingsloos afgestelde achtervork-lagers, kan
een hoop onzekerheid in afdalingen schelen.

Groeten,

Gijs -Slow&low- Baron