Re: De Overstap

C.A.Teuben at rc.rug.nl wrote:

> Ad,
>
> Ik weet van mijn schoonvader, een regelmatig toerfietser, dat ligfietsers
> in hun vereniging niet welkom zijn. 'Te gevaarlijk in een groep' is het
> commentaar. De enkele keer dat er een ligfietser mee is geweest bleek dat
> de racefietsers bij het beklimmen van een heuvel ruim achterbleven. Volgens
> m'n schoonvader gingen die jongens op hun ligfiets met een akelig gemak
> omhoog...
>
> Groeten, Chris.

Als ik even mag generaliseren: ik vind toch dat racefietsers erg onverdraagzaam zijn
naar ligfietsers toe. Als ik wel eens aan wedstrijden meedeed waar zowel ligfietsers als
racefietsers aan mee deden, dan werden de ligfietsen geen blik waardig gegund. Wellicht
beseffen racefietsers onbewust dat ze op achterhaalde vervoermiddelen rondrijden, maar
willen ze dat uiteindelijk toch niet weten.

Ik las een tijd geleden dat ligfietsers vorig jaar geweerd werden tijdens een
lange-afstand race (Trondheim-Oslo ??). Ook toen was de motivatie dat die slingerende
gevallen een gevaar vormden voor de groep. Snap ik echt niet. Ik slinger nooit. En het
lijke me toch dat onzekere beginners zich niet wagen aan een dergelijke monstertocht.

Wellicht valt het gewoon op als een ligfietser eens een foutje maakt. Een incident bij
de gewone fietsers gaat al gauw op in de massa.

Danny Siepman,
d.siepman at pi.net