Re: Koppeling

>Ik ben momenteel bezig een fiets aanhanger te maken (daar passen trouwens een
heleboel vakantie spullen in), maar wat ik nog mis is een idee over de
koppeling tussen fiets en aanhanger. Ik wil de aanhanger aan de linkerkant op
de achteras van mijn fiets koppelen. Deze koppeling moet dus in horizontale en
vertikale zin soepel kunnen draaien, en moet snel en makkelijk los te maken
zijn. Ik zoek dus iets wat hier misschien niet voor ontworpen is maar hier goed
voor te misbruiken is , een eenvoudig zelbouw idee ,of een kant en klaar koop
adres

>Groet Arend
>
>E-mail: AJ.Hollebeek at azvu.nl

Arend,

Kijk eens naar de Bike Friday. Een vouw/deelfiets die in een Samsonite is op te
bergen, terwijl deze ook als aanhanger kan dienen. Wordt gekoppeld met een
standaard hydraulische snelkoppeling die op de achtervork bevestigd is. Snel,
eenvoudig en betrouwbaar voor een tweewielige aanhanger.
De fietsen zijn onder andere bij Optima te vinden.

Groeten, Gijs