slingeren

Danny Siepman schreef:
> Wellicht valt het gewoon op als een ligfietser eens een foutje maakt. Een incident bij
> de gewone fietsers gaat al gauw op in de massa.

Volkomen mee eens. Volgens mij is dit een van de redenen dat ik
steeds weer moet uitleggen aan collega's etc. waarom ligfietsen niet
per definitie onveiliger zijn in het gebruik. Dat wordt bepaald door
de gebruiker. Alhoewel een aantal mensen, met name op Flevobikes,
zich nogal snel in het verkeer begeeft en dan nog geen perfecte
beheersing heeft over zo'n lastig monster (geldt ook voor mezelf;
sinds een vervelende valpartij ben ik overgestapt op de Wizzard).
Omdat je als ligfietser meestal het snelste bent (ik ben nog nooit
door een andere fietser ingehaald) moet je er zelf rekening mee houden
dat anderen, fietser/auwtomobilist/voetganger, jouw snelheid
onderschatten. Als je niet defensief rijdt, kan het m.i. dus
inderdaad eerder misgaan.

Theo van Soest                         Department of Radiotherapy
                  0                    University Hospital Utrecht
 P.O.Box 85500, 3508 GA  Utrecht, The Netherlands
 E-mail: theo at radcl.ruu.nl  Phone:+31-30-2507143 Fax:+31-30-2581226