Re: NLHPV Digest V01 #200

On Sat, 01 Feb 1997 03:00:04 DST, maillist at news.IAEhv.nl wrote:

>Date: Fri, 31 Jan 1997 09:07:51 +0100
>From: Martijn van Dijk <mail.HZeeland.nl!mdijk>
>To: ffshq.IAEhv.nl!nlhpv-mail
>Subject:  vakantie
>
>hallo allemaal,
>
>ik rij since maart 1996 op een challenge huricanne en dat bevalt
>prima, maar mijn bedoeling is om ook met deze fiets op vakantie te
>gaan. Maar het grote probleem is dat een tassen set van 60 liter heb
>en geen idee heb van wat je zeker mee moet nemen en wat je thuis kan
>laten.

mmm... zoveel mogelijk thuis laten!

 Tevens ben ik op zoek naar leuke ritten en vakantie
>bestemmingen voor ligfietsen.

Ik ben afgelopen zomer met oad-cycletours naar engeland geweest met mijn
zelfbouw-flevo-racer, en dat beviel goed, bahalve dat ik er na een paar dagen een
berg-verzet op heb gezet (had de begeleider bij zich).
Op zo'n tocht (groepsreis) heb je bagagevervoer, en hoef je dus alleen wat
mondvoorraad, foto-attributen, pech- en regenspullen mee te zeulen.

Ik deed de tocht door noord-engeland (lake distrikt), en die was goed te rijden. (ik ben ook
niet vaker af gestapt dan de mede (buk) fietsers.)

Hellingen tot 12% zijn goed te nemen. 14% was het absolute maximum voor mijn
voorwiel-aangedreven fiets.

Het enige nadeel is dat het uitzicht wat je als ligfietser hebt wat wordt verminderd doordat
je wat moeilijker over muurtjes ed heen kan kijken dan op een buk-fiets.

>Ik rij zelf in de omgeving van Zwijndrecht (dit ligt naast Dordrecht
>voor de duidelijkheid, zijn er hier in de buurt nog meer mensen met
>een ligfiets.

Ja, dagelijks van Sliedrecht naar Dordrecht vice-versa, en ik kom af en toe iemand tegen
die tegengesteld rijd op het fietspad van de Staart naar Stadspolders.

Greetings from

		Jeroen T. Bezemer

				Sliedrecht, Holland.