Re: Koppeling

aj.hollebeek at azvu.nl vroeg:

> Ik ben momenteel bezig een fiets aanhanger te maken, maar wat ik nog mis is een idee over de koppeling tussen fiets en aanhanger.

Mijn aanhanger, een Uno, zit links vast bij de achteras. Aan de vork
wordt een ruim uitgevallen scharnier vastgeschroefd, daaraan zit een
bout gelast die in een moer aan de trekstang past. Los te koppelen door
de pen uit het scharnier te trekken.
Het is een simpele en sterke verbinding. Denk er wel aan dat de pen in
het scharnier moet worden geborgd met een hangslotje of iets anders dat
er niet uit valt.