Re: vakantie

mdijk at mail.HZeeland.nl schreef:

> ik rij since maart 1996 op een challenge huricanne en dat bevalt
> prima, maar mijn bedoeling is om ook met deze fiets op vakantie te
> gaan. Maar het grote probleem is dat een tassen set van 60 liter heb
> en geen idee heb van wat je zeker mee moet nemen en wat je thuis kan
> laten.

Hangt natuurlijk af van wat je wilt, maar er is veel mogelijk. Ik heb in
mijn eentje een week rondgetoerd in het noorden van Duitsland (landelijk
en tamelijk vlak) met een compacte kampeeruitrusting. Die past in twee
normale achtertassen en een klein rugzakje bovenop. Met meerdere
personen kun je spullen delen, en als je niet kampeert denk ik dat je
moeite hebt om 60 liter vol te krijgen.
Het is mijn ervaring dat het niet veel scheelt of je voor drie weken of
voor een week spullen meeneemt (ik was mijn kleren na een week), tenzij
je veel leest.
Neem van alles het kleinste exemplaar mee (keukenhanddoek in plaats van
badhanddoek) en weeg alles (een spijkerbroek is twee keer zo zwaar als
een dunne katoenen) en laat thuis wat je niet denkt te gebruiken,
behalve reparatie- en plakspullen voor mens en fiets. Het helpt om een
paar dagen "op proef" rond te trekken.

Als je normale achtertassen gebruikt: hang ze achterstevoren om het
gewicht naar voren te brengen, dat scheelt een heleboel gezwiep.

Groeten en een prettige vakantie,
Theo Mol  (theo-mol at cybercomm.nl)