Re: zit comfort

boldhead at cistron.nl wrote:

> Ik rijdt nu drie jaar op een flevotrike, ongeveer 32km per dag.
> Ik krijg altijd last van slapende tenen en mijn stuitje doet al jaren
> zeer
> Heeft iemand anders die ervaring ook, of weet iemand de oplossing
> Stuitje doet zeer: de zitschalen van Flevo zijn qua comfort voor sommigen niet het
summum. Eventueel kun je in de bestaande bekleding een uitholling maken, zodat de druk
op je stuitje afneemt. Ook kun je een dikker kussen nemen. Soms wil het ook wel eens
helpen de holling van de zitschaal op te vullen met een niet al te veerkrachtig
materiaal.
slapende voeten: je voeten zitten op een ligfiets natuurlijk veel hoger t.o.v. het
lichaam dan op een gewone fiets, hetgeen leidt tot mindere doorbloeding. Ik heb ook last
van gevoelloze voeten. Ik zorg voor een goede doorbloeding met goed passende schoenen
die niets afknellen. SPD (vastklikken op speciale pedalen) zorgt ervoor dat de druk bij
het afzetten wat minder hard oploopt. Je maakt een vloeiende beweging tijdens het
trappen, waardoor je voeten ook minder slaperig gaan doen. Wees in het begin wel
voorzichtig met SPD (en aanverwant), wen er eerst uitgebreid aan en stel de veren zeer
slap af zodat je altijd los weet te komen van je pedalen.