No Subject

> article about fences to be built along a planned fast lane for bicycles
> between Helmond, Eindhoven and Nuenen in the Netherlands. The purpose of
> the fences is to hold off the crosswind.
>
> According to the article 'with a new kind of bicycles it is possible to
> be nearly as fast as with cars'.
> Well: Do they think of faired recumbents?
>
> People from the Netherlands, is the above message correct!? Heard about
> that fast lane with wind-breaking fences?

>Wie heeft iets hiervan gehoort?

Maandag 3 februari, Algemeen Dagblad, artikel + foto
Strekking:
Voorzover gelezen geen info over type fietsen behalve dat bij onderzoek is
gebleken dat de gemiddelde snelheid van regulier autoverkeer over hetzelfde
traject naar ik meen 22 km/h bedraagt. Wel, met een gladgeasfalteerd
fietspad zonder obstakels (i.c. verkeerslichten, drempels, nare bochten,
...) moet de betreffende snelheid met een iets meer dan gemiddelde huis-
tuin- en keukenfiets te kloppen zijn.
Bovendien gaat het om een fietspad van + - 15 km lengte. Dus nog net te
behapstukken voor een doorsnee NL fietser (of toch niet?).

M.vr.gr.
Niek Mares