Re: zit comfort

>Ik rijdt nu drie jaar op een flevotrike, ongeveer 32km per dag.
>Ik krijg altijd last van slapende tenen en mijn stuitje doet al jaren
>zeer
>Heeft iemand anders die ervaring ook, of weet iemand de oplossing

Ja, die heb ik. Je moet andere schoenen nemen. Het klinkt raar, maar die
slapende tenen krijg je alleen bij bepaalde schoenen. Zelf had ik problemen
met hardloopschoenen voor asfalt. Met andere schoenen heb ik weinig
problemen, als ze maar een wat stugge zool hebben. Die hardloopschoenen
hadden een heel soepele zool. Alleen met bergschoenen aan wil het nog wel
eens zwaar worden om m'n voeten op de trappers te houden...

Als je last hebt van je stuitje kan je overwegen om het inleglaagje van je
fiets te veranderen of te vervangen. Zelf heb ik van dat 'plastic
kroeshaar' een zitje geknipt, maar onder de bovenlaag heb ik nog twee
dubbele banen naast m'n ruggegraat geplakt om een driedubbele laag te
vormen. De bovenlaag heeft ter plaatse van m'n ruggegraat dus geen steun,
en er ontstaat een kuiltje. Zo komen de ruggewervels in deze uitsparing te
liggen en voel ik niets meer van het stoeltje; in 'boven'aanzicht:

rugzijde| |rugzijde   -zachte deel van de rug
         v            -_uit_stekende ruggegraat
XXXXXX\_____/XXXXXXX  -normale laag kroeshaar met indeuking door
     XX     XX        -extra banen
-------------------   -harde stoelzitting