Re: zit comfort

boldhead at cistron.nl wrote:

> Hallo allemaal
>
> Ik rijdt nu drie jaar op een flevotrike, ongeveer 32km per dag.
> Ik krijg altijd last van slapende tenen en mijn stuitje doet al jaren
> zeer
> Heeft iemand anders die ervaring ook, of weet iemand de oplossing
>
> vast bedankt,
>
> Martin

Uhhm...ja! Ik berijd een 2e hands flevo trike/bike en ik moet zeggen: het
zitcomfort valt reuze tegen. Dit komt, denk ik, door twee dingen:
1 ik ben net iets te kort voor het frame
2 de trapaseenheid is een beetje scheef, of het crankstel, ik weet het niet.
In ieder geval: mijn rechter been doet pijn tot in mijn hamstrings en mijn
rechtertenen slapen zacht, als ik aan het fietsen ben.
Ik denk dat dit een geval van verkeerde belasting is. En omdat ik teveel
"onderuit" zit heb ik last van mijn stuitje. Voor mij is de geometrie
verkeerd.
Vraag aan Flevobike jongens: waarom zijn jullie fietsen zo matig geschikt
voor mensen onder de 1.70 meter. We zijn niet allemaal reuzen>

groet
alex