Re: Alleweder hoofddeksel

Merijn Wijnen schreef:

> Op (in?) een Alleweder zit je vrijwel droog, alleen je koppie steekt
> eruit. Wat is de beste oplossing om ook dat koppie droog te houden,
> zonder dat b.v. het water in je nek loopt, en zoder dat je
> hoofddelsel bij windkracht 7 zelfstandig wordt?
>
> Suggesties welkom.
Hoi Merijn,
In een Alleweder rij je toch sowieso met windkracht 7?
Ik zou een helm opzetten, maar of je koppie daarbij droog blijft
betwijfel ik. Ik word drijfnat van het zweet in een Alleweder. Maar
voor mensen die dat niet hebben zal het dragen van een helm  wellicht
ook niet direct tot een nat hoofd leiden. Het is wel zo veilig als je
omvalt met je Alleweder. Je schuift dan als een bobsleeer op z'n kant
verder, en dan moet je maar afwachten wat je hoofd tegenkomt.

Of je maakt iets van een poncho. Als je dat over het dekje van de
Alleweder laat zitten, loopt er geen water naar binnen.

 Groeten,
 Hans Bon