Re: Coroplast

hkompagn at alm.nl.fluke.nl wrote:

> Hi,
> Op de internationale HPV mailing lijst wordt vaak
> gesproken over het maken van een stroomlijn
> met behulp van Coroplast. Volgens de beschrijving
> lijkt het op golfkarton, beschikbaar in diverse diktes,
> licht en van plastic (dus regenbestendig).
> Daarnaast moet het gemakkelijk te verwerken zijn.
> Ik vermoed dat Coroplast een Amerikaans merknaam is.
> Kent iemand een -in Nederland verkrijgbare- tegenhanger?
> Henry Kompagnie,
> hkompagn at alm.nl.fluke.nl

Het maken van een stroomlijn wordt uitvoerig besproken door
Bill Volk, op zijn site vind je ook een link naar de coroplast
site.    http://mars.sonoma.edu/Builders/WVolk
>Bill Volk's Coroplast Faring and Fun Page<

Zijn laatste versie gebruikt een frame van coroplast met een afdichting
van monocote (modelvliegtuig vleugel spul)

Coroplast is niet in Europa te krijgen. Wel is Vaston plaat te krijgen
in Eindhoven bij een grafische winkel. Echter maar 1 maat (ongeveer
3..4 mm dik).
Ook is er bij bouwmarkten een soort te vinden die veel dikker is van
Brynzeel, alleen transparant. Dit lijkt volgens mij nog het meeste op
Coroplast, alleen is dit weer niet dunner te krijgen.
(ik heb nog niet via Brynzeel geprobeerd)

Als je iets gevonden hebt wat bruibaar lijkt wil ik dat graag weten,
ik wil er zelf ook een maken.

--
         0
       ==\_/\-