Eerste kennismaking

Hi

Toen ik enkele maanden geleden de ligfiets ontdekte op de home page van
Marcel Wijkstra, dacht ik: dit is het. Ik besloot mij aan te sluiten bij de
niewsgroep om er meer over te vernemen.

Wat ik tot nu toe gelezen heb:
Moeilijk te vinden remblokjes, roestende frames, kapotte verlichting,
verblinding door tegenliggers, minder wendbaar dan een gewone fiets, enz..
Eerlijk gezegd, het doet mij van langs om meer twijfelen of ik mij ooit wel
zo'n ding zou aanschaffen.

Ik ben 45 jaar, 1 m 70 groot, weeg 95 kg, heb een zittend beroep en mijn
conditie is dus ver beneden nul. Daarbij komt nog dat ik, door een ongeval,
een verlamde linkerarm heb waardoor rijden op een gewone fiets een echte
marteling is voor mijn rug.

Ik heb ondertussen vernomen dat er in Belgie ( Gent ) een winkel zou zijn
waar ik ligfietsen kan huren en/of kopen. De huurprijs bedraagt echter 1000
Frank per dag ( ong. 55 Fl. ).

Ik zou een ligfiets willen uitproberen op een goedkopere manier en
gedurende enkele dagen.
Ik denk dat nogal wat onvoorziene moeilijkheden zullen opduiken om met 1
hand te rijden...
Een fiets zonder veel toeters en bellen zoals de Batavus Relaxx zal
waarschijnlijk nog de beste oplossing zijn.

Kan iemand mij raad geven?
Een link naar een tweede hands fiets is ook welgekomen.

Freddy Barbry
fbarbry at unicall.be