Rugpijn en stoppen met ligfietsen...

De kwaliteit van het zitje lijkt cruciaal te zijn. Op mijn zelfbouw SWB
zit een zitje van eigen makelij. Drie lagen triplex van 3mm op elkaar
geplakt en geperst in de juiste vorm. De mal heeft precies de vorm van
mijn rug. Daarna gezaagd, geschaafd en gevernist. Tenslotte een kussen
gemaakt met een kampeermatje erop, vastgehouden met hetzelfde type lint
als bij rugzakken.

Verleden week reed ik twee maal ongeveer zes uur. Mijn rug voelde na al
die uren nog perfect aan, nergens pijn.

Belangrijk is dat een zitje goed aansluit, perfect de (liggende) vorm van
je rug vormt, niet doorzakt, niet te smal, enz... Misschien is zelfbouw
wel een goed idee.

Geert