Zitjes

Geert VandeWiele schreef:
#De kwaliteit van het zitje lijkt cruciaal te zijn.  (...)
#Belangrijk is dat een zitje goed aansluit, perfect de (liggende) vorm van
#je rug vormt, niet doorzakt, niet te smal, enz... Misschien is zelfbouw
#wel een goed idee.

Lijkt mij ook. Al schijnt het dat velen dezelfde rug hebben als Bram Moens.
Immers, de M5 zitjes worden alom geroemd vanwege hun pasvorm (niet voor
niets heeft Optima ze gekopieerd).

Met een op maat gemaakt zitje kunnen ook mensen met scheve ruggen,
bochels, kunstheupen en ongelijke benen prettig zitten, pardon liggen.

#(...) een zitje van eigen makelij. Drie lagen triplex van 3mm op elkaar
#geplakt en geperst in de juiste vorm. De mal heeft precies de vorm van
#mijn rug.

Logische vraag van een Nederlander: Is dat geen kostbare zaak geweest?

Polyester lijkt mij persoonlijk de handigste manier om een perfecte
pasvorm te bereiken, maar de plaatselijke PolyService rekende mij
voor dat dat aan materiaal meer kost dan een Flevo zitje. Klopt dat,
of hebben  ze daar gewoon flink willen verdienen aan een leek?

Op zich lijkt het me een gat in de markt, ligfietszitjes op maat
maken.

Marcel.
 X   drs. Marcel Wijkstra                             wijkstra at fwi.uva.nl
 X       University of Amsterdam   The Netherlands    fx: +31 20 525 7490
-